Kök



Jag får ofta frågan om vilken kökslucka man ska välja. Ett säkert kort är ju alltid vita kök men för er som inte vill ha ett vitt kök så kan jag varmt rekommendera en mellangrå lucka. Den står sig över tid och jag uppfattar den som ett elegantare och lite modigare val än vit kökslucka. Kombinerad som här med marmor får man ett klassiskt lyxigare uttryck.
Luckor i massiv trä eller med faner har kanske inte varit de mest populära men nu tycker jag mig se mer och mer kök i trä speciellt då i ek. Det är snart tjugo år sedan den stora ektrenden lade sig som ett lock över inredningsvärlden. Nu verkar vi ha återhämtat oss och jag tror vi kommer att få se mer av den klassiska köksluckan i ek.

Bildinspiration | 1. via Coco Lapine Design/Liljecrantz Design | 2-3 Bjurfors 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar