Moodboard | Humlelunden Hjärup




Nästa vecka bär det av till våren i Skåne. Jag har fått äran att inreda ett hus i Hjärup mitt emellan Lund och Malmö. Så nu pågår de sista inköpen och förberedelserna inför den stora flytten (hoppas verkligen jag tänkt på allt för jag har inte en susning vart man kan handla inredning i Skåne) nästa vecka.
Huset är klassisk nyproduktion med en tidlös fasad i tegel och trä. Önskemålet på inredningsstil har varit skandinavisk design med influenser från lantliga miljöer från varmare klimat, en ombonad miljö för en modern barnfamilj.

Det kommer att bli en mix av varma bruna- och ljusa träslag. Väggar målas i vitaste vitt, gråbeigt, kalkgrönt och grått. Sisal, läder, kalksten och ull är material som kommer att förekomma i lite av varje. (Vissa av möblerna som finns med i moodbarden har bytts ut mot liknande då leveranstiderna inte har fungerat.)

Min förhoppning är inredningen kommer att ge huset en lugn och harmonisk karaktär och att JM Skåne blir nöjda. Jag återkommer med lite bilder när möblerna kommit på plats.


1 kommentar:

  1. Wow, så harmoniskt. Vackra formar, väldig inspirerande!

    SvaraRadera